duminică, 20 octombrie 2013

TARTA CU SMANTANA SI BACON



Ingrediente: 200 g faina
                 115 g unt
                 75 ml apa calda
                 2 galbenusuri
                 200 g smantana grasa
                 3 oua
                 250 g bacon/sunca afumata/kaiser
                 sare
                 piper optional
Mod de preparare:
  1. Se cerne faina intr-un castron si se framanta cu cele 2 galbenusuri, un praf de sare, 100 g unt (restul il folositi la tapetat tava) si apa calduta cat cuprinde, intre 50-75 ml. Se lasa aluatul la odihnit cam 1 ora.
  2. Baconul se taie fasii subtiri, eu am pus 210 g de bacon si 40 g de costita afumata. Se pun la fript intr-o tigaie si se lasa pana se rumenesc putin, nu se prajesc prea tare.
  3. Se bat cele 3 oua spuma, se adauga smantana, apoi baconul si se potriveste de sare si piper.

  4. Se preincalzeste cuptorul la 180°C, adica se lasa la foc mediu.
  5. Se intinde aluatul pe planseta presarata cu faina. Apoi se imbraca tava de tarta unsa cu unt si tapetata cu faina.

  6. Daca va este mai usor, eu l-am intins cu mana direct in tava de tarta, am pus aluatul in mijloc si cu degetele l-am intins spre peretii tavei. M-am obisnuit de la aluatul de pizza ca il fac mai fraged si se intinde greu cu sucitorul, si asa e mai simplu.
  7. Se da tava la cuptor si se coace aluatul timp de 10 min,la foc mediu, apoi se scoate si se adauga compozitia cu bacon, se niveleaza si se mai da la cuptor 20 min.
  8. Se scoate tava si se lasa la racorit putin, se poate servi calda sau rece. V-as sfatui sa nu incercati sa o scoate-ti din tava, aluatul este destul de fraged si riscati sa se rupa tarta.


Nu va pot descrie cum miroase in casa si cat de gustoasa e…asta clar are marca “Yamy mami!”.

Va doresc pofta buna!

2 comentarii:

  1. irina am facut si eu iar alex si ionut o adora, in special alex care a mancat cu pofta”mmmmmmmmmm”
    :) multumim

    RăspundețiȘtergere