vineri, 8 noiembrie 2013

PIZZA



Ingrediente: 375 g faina
                  1 varf de cutit sare
                  1 cub (25g) drojdie
                  1 lingurita zahar
                  225 ml apa calduta
                  4 linguri ulei
                  suc de rosii
                  200 g mozzarella
                  1) 30 g cascaval afumat
                  2) 1 conserva ton in ulei
                  3) felii salam
                      1 rosie
                      oregano
Mod de preparare:
  1. Se dizolva zaharul impreuna cu drojdia in apa calduta, se lasa amestecul 15 minute la dospit.
  2. Faina se cerne intr-un bol, se presara sare, se adauga uleiul si amestecul cu drojdie. Se amesteca la inceput cu o lingura, iar cand incepe sa se lege cu mainile. Se framanta aluatul vreo 4 minute, cat se omogenizeaza bine, se mai presara cate putina faina pe maini ca sa nu se lipeasca. Se acopera si se lasa la odihnit 30 min la loc caldut.
  3. Se preincalzeste cuptorul la foc mediu spre mic.
  4. Se scoate aluatul se taie in 3 si se mai lasa 5 min sa se odihneasca. (mie imi ajunge aluatul pentru 3 pizza cu diametrul de 30 cm, dar daca aveti tavi mai mari taiati aluatul in 2)
  5. Se ung tavile cu putin ulei, se ia cate o bucata de aluat si se intinde cu mainile direct in tava, se ridica usor marginile sa nu se mai stranga blatul.
  6. Se ung blaturile cu suc de rosii si se presara oregano.
  7. Se rup bucatele de mozzarella, apoi puteti adauga ce ingrediente doriti, dupa bunul plac. Eu pe una am mai presarat putin cascaval afumat ras si am lasat-o asa, pe una am adaugat bucatele de ton,
    iar pe a treia am pus felii de salam cu felii de rosii.
  8. Dati o tava la cuptor pe gratar, o lasati 10 min, dupa care o mutati direct jos pe tava cuptorul, si puneti pe gratar a doua pizza. Dupa alte 10 minute scoate-ti pizza de jos si o mutati pe cea de pe gratar jos, iar pe gratar puneti ultima pizza la copt. Cand se pune tava jos direct pe flacara se coace mai repede blatul.


  9. Se portioneaza pizza (era un citat pe un site "Taie pizza in 6 felii, nu mi-e destul de foame cat sa mananc 8" ). Se poate servi. Pofta buna! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu